πράσινο

πράσινο

Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016

"Μήλα γύρω - γύρω στη μέση πορτοκάλι" : Μια δραστηριότητα για τη διαφορετικότητα και τη φιλία.

 Αρχές σχολικής χρονιάς. Όλα τα προσωπάκια μαζεμένα, διστακτικά, με διερευνητικό βλέμμα.Κάποια παιδιά που είναι μαθητές από πέρυσι είναι περισσότερο εξοικειωμένα με το περιβάλλον της τάξης. Κάποια άλλα που έρχονται για πρώτη φορά κάθονται και παρατηρούν το χώρο, τη δασκάλα, τους συμμαθητές τους.Στο σχολείο μας φοιτούν και πολλά παιδιά από άλλες χώρες. Παίζουμε, λοιπόν,πολλά παιχνίδια γνωριμίας, μαθαίνουμε τα ονόματα και τις συνήθειες των συμμαθητών μας και κάνουμε πολλές δράσεις για τη φιλία και την αποδοχή. 
Αποτέλεσμα εικόνας για μηλα γυρω γυρω στη μεση πορτοκαλι Ανάμεσα στις δραστηριότητες ήταν και αυτή που είχε να κάνει με την αποδοχή της διαφορετικότητας. Διαβάσαμε το βιβλίο του Γιώργου Σακελλαρίδη "Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι", το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ. Σε μία φρουτοθήκη βρέθηκαν πολλά μήλα αλλά και ένα πορτοκάλι. Τι θα κάνουν τα μήλα; Θα δεχτούν το πορτοκάλι στην παρέα τους;Πώς νιώθει το πορτοκάλι; Τι χρειάζεται για να γίνουν όλοι φίλοι; Είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο με έξυπνη στιχομυθία και πλαισιώνεται με καταπληκτική μουσική.
 Τα παιδιά απέδωσαν την ιστορία στο χαρτί τους, κατασκεύασαν καπελάκια με μήλα και πορτοκάλια και το δραματοποίησαν με μεγάλη επιτυχία. Για πολλές μέρες αφότου είχαμε τελειώσει με τη δραστηριότητα, έπαιζαν και ζωγράφιζαν ξανά και ξανά την ιστορία!

Το πορτοκάλι βρήκε ένα φίλο.


Πολλά μήλα στη φρουτοθήκη και ένα διαφορετικό πορτοκάλι,

Η φρουτοθήκη με τα μήλα.

Το πορτοκάλι είναι στεναχωρημένο γιατί δεν το αποδέχονται τα μήλα.

Το πορτοκάλι βρήκε φίλους!

Το ευγενικό μήλο.

Οι φίλοι του πορτοκαλιού.

Έγιναν όλοι φίλοι!

Δε σε θέλουμε πορτοκάλι!

Τα φρούτα όλα μαζί.

Όταν τα μήλα δεν ήθελαν το πορτοκάλι.


Έγιναν όλοι φίλοι στη φρουτοθήκη! 





Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Οι πειρατές ήρθαν στην τάξη μας !!!

Ένα σύντομο project αναδύθηκε στην τάξη μας τις τελευταίες μέρες της σχολικής χρονιάς. Ένα πειρατικό καράβι που έφερε ένας μαθητής στο σχολείο κέντρισε το ενδιαφέρον των παιδιών και ξεκίνησε έτσι μία σειρά δραστηριοτήτων για τους πειρατές. Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν πού ζούσαν οι πειρατές, ποιες ήταν οι συνήθειές τους, για ποιο λόγο λήστευαν τα πλοία, πού έκρυβαν τα κλοπιμαία και αν τους "έπιανε καμιά φορά η αστυνομία". Η μεγαλύτερή τους επιθυμία ήταν να φτιάξουν έναν χάρτη θησαυρού και φυσικά να παίξουμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. 

 Ξεκινήσαμε με το ιστόγραμμα, όπου σημειώσαμε τις ερωτήσεις των παιδιών και τις δραστηριότητες που θα κάνουμε, χωριστήκαμε σε ομάδες και προχωρήσαμε στην υλοποίηση του project.

 Τα παιδιά ζωγράφισαν τα καράβια των πειρατών και τα σεντούκια με τον κρυμμένο θησαυρό.






Τα παιδιά έλυσαν ένα σταυρόλεξο και μία μαθηματική άσκηση με θέμα τους πειρατές.Τα βρήκαμε στο διαδίκτυο μαζί με τα παιδιά από εδώ.




Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, την μπλε και την κόκκινη και έπαιξαν το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού. Τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να συνεργαστούν και να ακολουθήσουν τις αντίστοιχες οδηγίες του χάρτη (ανάγνωση, μαθηματικά)  για να βρουν το θησαυρό. 




Σε μία άλλη δραστηριότητα, τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους θησαυρό. Έφτιαξαν ένα σεντούκι όπου μέσα τοποθέτησαν χρυσά νομίσματα μεγάλης αξίας (μαθηματικά, τέχνες).














Παίξαμε μία παραλλαγή του παιχνιδιού twister χρησιμοποιώντας τα χρυσά νομίσματα που έφτιαξαν τα παιδιά (φυσική αγωγή).









Στο τέλος του project το κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του χάρτη θησαυρού. Προσκαλέσαμε τους γονείς στην τάξη και σε μία σύντομη παρουσίαση τα παιδιά έπαιξαν το κυνήγι του κρυμμένου θησαυρού μαζί με τους γονείς τους, χρησιμοποιώντας τους χάρτες που έφτιαξαν τα ίδια. Ήταν μία δραστηριότητα που την απόλαυσαν και οι γονείς και τα παιδιά.










Συνολικές προβολές σελίδας