πράσινο

πράσινο

Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2017

"Ένα μήλο την ημέρα..." Μια ιστορία διαφορετική από τις άλλες.

Αποτέλεσμα εικόνας για ενα μηλο την ημερα Φέτος τα παιδιά πήραν την απόφαση να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό ζωγραφικής που είχε θέμα " Ένα μήλο την ημέρα..." πώς τα μήλα συμβάλλουν στην υγιεινή διατροφή των ανθρώπων. Πολλές ιδέες έπεσαν στο τραπέζι, ένα παιδί πρότεινε να ζωγραφίσουν ένα μήλο σε μία σχολική τάξη να διδάσκει σε μικρότερα μήλα την αξία της διατροφής, ένα άλλο πρότεινε να ζωγραφίσουν ένα μήλο στη λαϊκή αγορά να πουλάει άλλα μήλα και ένα τρίτο να ζωγραφίσουν ένα μήλο ροκ σταρ που τραγουδάει για την υγιεινή διατροφή. Μετά από ψηφοφορία τα παιδιά κατέληξαν στην τρίτη ιδέα και σιγά σιγά το έργο πήρε σάρκα και οστά.Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ. Φωτογραφίες του έργου θα δημοσιευτούν μετά την κοινοποίηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού.
Αποτέλεσμα εικόνας για ενα μηλο την ημερα Στα πλαίσια αυτής της δραστηριότητας, τα παιδιά σκέφτηκαν να δημιουργήσουν και να δημοσιοποιήσουν μία δική τους ιστορία για τα μήλα και πόσο πολύ βοηθούν στη διατήρηση της σωματικής μας υγείας.Με τη βοήθεια της ιστοσελίδας Storybird τα παιδιά επινόησαν μία μικρή ιστορία με μία τίγρη που έτρωγε μήλα. Απολαύστε την εδώ.

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

Ελιά, ένα project στο νηπιαγωγείο.

 Ο πιο δημοφιλής καρπός της Ελλάδας, η ελιά, έχει κάθε χρόνο την τιμητική του στο νηπιαγωγείο. Η γεύση της, η χρησιμότητά της, η διατροφική της αξία, την κάνουν νούμερο ένα στις προτιμήσεις των παιδιών και των παιδαγωγών. Φέτος υπηρετώ σε ένα σχολείο που βρίσκεται σε μία καθαρά ελαιοπαραγωγική περιοχή, όπου τα παιδιά μεγαλώνουν δίπλα στους ελαιώνες και έχουν αρκετές γνώσεις γύρω από την παραγωγή της ελιάς και του ελαιόλαδου. Οι δραστηριότητες που αναδύθηκαν σε αυτό το project ήταν κυρίως για ενίσχυση, επέκταση και εμπέδωση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών.
  Αρχικά κάναμε μία διερευνητική συζήτηση για να διαπιστώσουμε τι ακριβώς γνωρίζουν τα παιδιά για τις ελιές και τι θα ήθελαν ακόμα να μάθουν. Το αποτέλεσμα της συζήτησης ήταν ότι τα παιδιά θα ήθελαν να ζωγραφίσουν έναν ελαιώνα, να δουν πώς παρήγαγαν το ελαιόλαδο στο παρελθόν, να δουν και να αναπαράγουν έργα τέχνης με θέμα την ελιά και το λιομάζωμα και να παίξουν διάφορα παιχνίδια με τις ελιές. Αυτό που ήθελαν,τέλος, ήταν να φτιάξουμε και να φάμε ένα ελιόψωμο στο σχολείο μας.
  Ξεκινήσαμε με μία επίσκεψη στον ελαιώνα που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο σχολείο. Τα παιδιά παρατήρησαν τα δέντρα, ποια από αυτά ήταν νεαρά και ποια ήταν γηραιά, τα φύλλα και το πράσινο - λαδί χρώμα τους, τους καρπούς και συνέλεξαν μερικούς από το έδαφος για να τους παρατηρήσουν και μέσα στη σχολική τάξη. Ξεχωρίσαμε τους καρπούς που θα χρησιμοποιήσουμε για τα πειράματά μας και αυτούς για τα παιχνίδια μας και ξεκινήσαμε την εξερεύνηση!

  Δημιουργήσαμε το δικό μας ελαιώνα με τέμπερες και δαχτυλομπογιές.




 Παίξαμε παιχνίδια ταξινόμησης στα μαθηματικά.



 Κάναμε πειράματα διατήρησης της ποσότητας.


 Αναμείξαμε λάδι με νερό και ξίδι και παρατηρήσαμε το αποτέλεσμα. Ρίξαμε λάδι και νερό σε υφάσματα και παρατηρήσαμε ποιο από τα δύο εξατμίζεται.

 Διαβάσαμε για τη ζωή και το έργο του ζωγράφου Θεόφιλου και παρατηρήσαμε το εκπληκτικό του έργο "Λιομάζωμα". Κατασκευάσαμε και παίξαμε παζλ με τον παραπάνω πίνακα.





 Παίξαμε παιχνίδια για την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και την ενδυνάμωση της μνήμης.


 Παρακολουθήσαμε στο YouTube τη διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου στο παρελθόν και στο σήμερα.

 Μάθαμε παροιμίες που λέει ο λαός μας για τις ελιές και τις καταγράψαμε.



 Τελευταίο αφήσαμε το ελιόψωμο. όπου τα παιδιά έγραψαν τη συνταγή, δοκίμασαν διαφορετικά είδη ελιάς και ζύμωσαν το ζυμαράκι για το ψωμί! Το αποτέλεσμα ήταν πεντανόστιμο!









Συνολικές προβολές σελίδας